tirsdag den 1. januar 2008

Diverse tøjdyr

Gennem årene er det også blevet til et par tøjdyr/dukker. De strikkede nisser er fra 2000 og skulle egentlig have været i nogle mere neutrale rød/grønne farver, men jeg synes de skulle være lidt mere "ungdommelige", så det blev pink/orange/lysegrønt tema istedet:
Bamsen er hæklet til min datter i 2005 efter en opskrift fra Hendes Verden. Den kunne godt have tålt lidt mere fyld, da den er blevet lidt slatten med tiden. Den strikkede kanin er fra 2006 og er fra bogen Strikkede dyr af Anne-Dorthe Grigraff. Jeg synes ikke den blev specielt vellykket, så det er kun blevet til det ene dyr, selvom mange af dyrene i bogen er rigtig søde! Marsvinet er syet af min datter i SFO'en i 2004/2005:
Julegåsen er fra 2005 og er et supplement til nisserne ovenfor. Snemanden med sovepose er et tidligt fællesprojekt af min datter og jeg.

Ingen kommentarer:

background