tirsdag den 1. januar 2008

lidt til mig selv og lidt til manden...

aug.-dec. 2006:

Den sennepsgule slå-om jakke i silketweed blev færdig i aug.2006 og skulle egentlig have været en sweater, men det blev ikke pænt, så jeg startede forfra:

Den beige sweater fra aug.2006 til mig selv er i 60% bomuld/40%hør og er med brede ribkanter:
Den grønne sweater i Cosy Wool skulle egentlig have været med mønster foroven, men da jeg strikker meget fast, kunne jeg ikke få det til at se pænt ud. Det blev derfor til striber istedet:
Huen i norsk mønster blev færdig i okt. 2006. Det er et bestillingsarbejde til min mand. Mønsteret fandt vi på http://www.garnstudio.dk/. Den er strikket i uldgarn og er meget varm, da man først strikker en ombukningskant svarende til mønsteret:


Min mand fik også denne uldsweater i Guernsey mønster. Der er mønster på ærmer og bærestykke. Jeg endte med at klippe en del af ribben op og pille den op nedefra, da jeg syntes at den var blevet for kort. Det gør jeg aldrig igen! Det tog 100 år at pille hver række op. Men til sidst blev jeg færdig og ribben kunne strikkes længere. Her er detalje fra bærstykket:

Ingen kommentarer:

background