lørdag den 2. januar 2016

vinrød cardigan med kornmønster

I perioden juni-september 2015 har jeg været igang med en vinrød cardigan med raglan i Merinogarn fra Garnudsalg på pinde 2.5 og 3.0.
Opskriften er den samme som jeg anvendte til den lilla cardigan i marts-juni 2015 model C fra er opskriftshæfte fra Järbo nr.91362.
Denne gang strikkede jeg et korn hulmønster ind på forstykkerne. Cardiganen er endnu engang strikket på rundpind og med steeks, som er klippet op bagefter. Derefter har jeg strikket kanter på. Jeg har fået lidt mere rutine, så jeg syede steeks'ene med samme farve garn, som jeg har strikket med. Det bliver også pænere.
Merinogarnet er ikke helt så slidstærkt som Rasmillas ynglingsgarn, så jeg har måttet strikke et par albuelapper til albuerne.

Her ses et udsnit af forstykker og kanter:

Her ses forstykkerne:
Detalje af kornmønsteret:

Og endelig raglanindtagningerne:



Ingen kommentarer:

background