søndag den 26. oktober 2014

Klassisk jakke til mig selv

I maj 2014 begyndte jeg på en jakke til mig selv. Den er strikket i dobbelt garn i sart lyserød - købt hos Rasmilla garn: http://www.rasmilla.dk/product/yndlingsgarn-sart-rosa-1180/

Mønsteret er fundet i en strikkebog, som fulgte med Hendes Verden på et tidspunkt. Der står at den er designet af Garnstudio, men jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside.

Jeg strikkede på den i maj, men så gik det lidt i stå i juni/juli pga.  skift af arbejde og sommerferie. Men i august kom jeg igang igen, og her i september fik jeg strikket den færdig. Men den lå stille et par uger, fordi jeg ikke er så vild med at sy strik sammen. Men jeg fik taget tyren ved hornene og nu er den endelig klar til brug. Først havde jeg syet nogle hvide, små knapper i, men efter vask og en enkelt dags brug, fandt jeg ud af, at de var for små, så der blev syet nye i.

Her er den så med de ny knapper:


Og her er diverse billeder af ryg og detaljer:







2 kommentarer:

Sussie sagde ...

du har godt nok haft travlt men sikken et arbejde med den sidste trøje

Linda sagde ...

Beautiful! Happy New Year. :)

background