søndag den 26. oktober 2014

Efterårsferie, oprydning og hæklet kurv

Vi har lige haft efterårsferie, og vejret har jo ikke været det bedste, så jeg fik ryddet lidt op. Jeg startede med mit tøj i skabe og skuffer. Der blev smidt en del ud. Derefter var turen kommet til mit "lille" garnlager. Jeg har 8 opbevaringsbokse i plastik, samt nogle kurve/kasser, og de var alle ved at gå ud over alle bredder - så fyldte var de! Så jeg gik igang med en seriøs sortering. Nu er det hele sorteret efter garntype, så jeg har et bedre overblik, og det garn, som jeg kunne se, at jeg ikke ville få brugt, røg ud. Det blev til en pæn stor pose til udsmidning.

Derefter har jeg været lidt på Pinterest, for at søge under "yarn stash" og "one-skein wonders" for at søge på projekter, som jeg kunne bruge mine rester på. Jeg havde en del hele/halve nøgler købt i Brugsen i mærket: Puppets, Lyric i 100 % tykt bomuld fra Brugsen, og jeg manglede en mindre kurv til at have mine mindre, igangværende projekter i. Så jeg hæklede en hvid rund bund, og så brugte jeg  Random stribe generator (http://www.biscuitsandjam.com/stripe_maker.php) til at generere et pænt stribemønster, som jeg kunne hækle kanten i (i fm). Resultatet ses her:


Øverst hæklede jeg en lille muslingekant, og kurven er allerede taget i brug til det næste projekt: Grydelapper (af de samme bomuldsgarn rester). Mønsteret til disse har jeg også anvendt før, og det kan findes her: http://www.landlust.de/dl/3/4/1/2/4/9/Topflappen.pdf

Ingen kommentarer:

background