fredag den 24. juli 2015

Cardigan, raglan, steek marts-juni 2015

Jeg mangler cardigans i tyndt garn, men jeg har aldrig været specielt vild med at strikke på pinde 2,5-3,0, fordi det tager så lang tid! Men nu skulle det været. Jeg købte 6 ngl af Rasmillas tynde uldgarn, og fandt en opskrift på nettet hos "Järbo  91362", som er et hæfte med basismodeller til damer med raglan strikket på tynde pinde. Jeg har strikket model C. For at variere strikningen har jeg strikket strukturmønster på forsiden, og igen lavet steeks, så jeg kunne slippe for vrangpindene.

Steek'esene gik fint efter hækling og opklipning - selvom jeg var lidt nervøs, da jeg klippede i det tynde garn. Jeg synes dog at det var lidt besværligt at strikke på de tynde pinde, især fordi jeg synes, at knitpicks rundpind system bliver ved med at løsne sig, når jeg bruger pinde 3,0 - også selvom jeg virkelig har strammet dem godt. Det er måske fordi jeg strikker meget stramt ? Men nu er jeg gået over til Addi pinde i stedet for. Og det virker.

Som det ses på første billede er forkanten lidt løs i det. Jeg har efterfølgende hæklet en rækkefastmasker langs begge kanter, og forstærket knaphullerne, så nu er den blevet rigtig god.

her ses krave og forkanter:

forside med strukturmønster:

Bagside, raglan indtagningen:

Forside, raglan indtagningen:

Ingen kommentarer:

background