søndag den 24. juni 2012

Ipad taske i neverkont/entrelac teknik

Jeg har længe leget med tanken om at strikke en taske til Ipad'en i stedet for de kedelige tasker, som man kan købe. Den skal være anderledes, så nu har jeg købt et nøgle Noro Kureyon strømpegarn, og har kastet mig ud i entrelac/neverkont strik. Det har jeg ikke prøvet før. Jeg måtte pille første forsøg op, da jeg var kommet til at sno det. Men så slog jeg bare op med specialopslag, så den blev strikket sammen i bunden, og så kører det bare derudaf. Jeg er lidt spændt på resultatet. Foreløbig er den mest pastel på den ene side, og i røde toner på den anden, men jeg må se, hvad der sker, når jeg er kommet lidt længere. Når den engang er færdig, har jeg tænkt mig at filte den let, og forsyne den med er for. Her ses det forløbige resultat:

1 kommentar:

Lilian sagde ...

Det ser spændende ud, jeg har ikke selv lært at strikke neverkont endnu. Det tegner til at blive en fin filtet Ipad-taske:-)

background