søndag den 15. marts 2009
hæklede sekskanter
Det er inspirerende at følge med i, hvad andre laver. Inde hos www.slagtenhelligko.dk blev jeg inspireret til at finde anvendelse for nogle af mine mange bomuldsrester. Der ligger en opskrift på sekskanten på hendes side, og jeg er lige så doven og hæfter også ende og hækler sammen undervejs. Her er hvad jeg nåede torsdag/fredag:
Og dette er resultatet efter lørdagens anstrengelser:
Jeg tror ikke at jeg orker at lave et helt tæppe, men en pude på 40 x 40 cm, kan jeg nok godt tage mig sammen til. Hvis jeg har lyst til mere, har jeg også to puder på 70 x 50 cm, der kunne trænge til nyt betræk. Men måske skal der så en ensfarvet yderkant til, for at det ikke bliver alt for spraglet.
Taske
Så er tasken færdig og syet sammen. Den er ikke blevet så høj - til gengæld er den blevet lang. Her er et billede før filtning:
Nu skal den bare have en tur i vaskemaskinen, og så må vi se hvor stor den bliver.
fredag den 6. marts 2009
Hæklet blomst
Blomsterbrochen til venstre med glasperler/hvide perler er hæklet for flere år siden. Her forleden havde jeg den på på arbejde, og den blev beundret af en af mine søde kolleger. Jeg spurgte derfor om jeg skulle hækle en til hende, og det ville hun gerne have. Hun skal bruge den til sin hue. Derfor har jeg nu hæklet blomsten til højre med guldperler på her í dag.
Projekt filtet taske
Ellers får jeg tiden til at gå med dette projekt, som skal blive til en filtet taske. Det gul/grønne stykke skal blive til bund og endestykker, mens det pink/vinrøde skal blive til side/topstykke. Som det kan ses mangler der endnu et side/topstykke. Garnet er fra sommerfuglen, og er 4 farver jeg har tilovers fra en pakke, som jeg købte hos dem. Opskriften har jeg selv bikset sammen, så jeg er lidt spændt på at se resultatet.
Benvarmere til datteren
Jeg har atter fået lov til at strikke lidt til min datter, og som I kan se, er det i ynglingsfarven turkis:
De er strikket i dobbelt merinouldgarn på pinde 5,0 efter en opskrift fra Garnstudio. Jeg har dog ændret lidt i mønsteret, da de blev lidt for vide.
søndag den 15. februar 2009
Hue i halvpatent og håndledsvarmere
Min søde kollega er rigtig god til at sy, men ikke til at strikke. Derfor har jeg strikket denne hue i halvpatent for hende til hendes teenagedatter:
Opskriften er fra det seneste nummer af Ingelise. Jeg har været nødt til at ændre lidt i den, da det er noget andet garn. Ribkanten er strikket på pinde 5 istedet for 4, for ellers blev den alt for stram. Og halvpatenten blev også lidt anderledes. Den skulle have været ret på vrangsiden, men her valgte jeg at strikke 1 ret og 1 vrang.
Da der var en del garn tilovers, valgte jeg også at strikke et par håndledsvarmere. Hvis hendes datter ikke kan lide dem, kan det jo være at hendes mor kan bruge dem:
Da der var en del garn tilovers, valgte jeg også at strikke et par håndledsvarmere. Hvis hendes datter ikke kan lide dem, kan det jo være at hendes mor kan bruge dem:
onsdag den 4. februar 2009
Luffer i norsk mønster
Jeg savnede et par varmere luffer til mig selv, så mens jeg passede datteren (der havde influenza), fik jeg strikket disse til mig selv fra torsdag til mandag. Opskriften er fra Garnstudio og kan ses her: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=110&d_id=40&lang=dk
Og her er resultatet:
Jeg har vekslet lidt mellem størrelserne, fordi det er svært at styre strikkefastheden, når man strikker med to farver og på 4 pinde. Så skaftet er størrelse medium og selve handsken er størrelse large. Tommerfingrene har også drillet en del, så den ene blev strikket om 3 gange, og jeg endte med at samle 7 masker op istedet for den ene som opskriften foreslår. Men jeg er meget glad for resultatet, og de er blevet testet og fundet ok på cykelturen idag.
Og her er resultatet:
Halvhandsker i turkis
Abonner på:
Opslag (Atom)