søndag den 10. november 2019

bluse med mønsterbort og stjernemønstre

23.feb.-30.mar.2019:

Jeg havde lidt rester i Linwool garn men ikke nok til en hel bluse. Derfor blev lageret suppleret lidt til denne bluse. Jeg tog udgangspunkt i model 64-18 på garnstudio:
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=845&cid=3

Men min model er en lukket bluse, og jeg har leget med kanterne.
Jeg fik bogen Strik danske stjernetrøjeraf Vivian Høxbroe i julegave og i denne fandt jeg inspiration til slids i siderne, samt stjernemønstre på alle kanterne. Jeg beholdt det fine filigranmønster fra Drops modellen.
 Detalje med mønsterbort:

 Stjernemønster halskant:
 Stjernemønster på bul:
 Lageret indeholdt Linwool fra garnudsalg i farverne aftenhimmel og lyng,  men blev suppleret med svinkløv badehotel:

Ingen kommentarer:

background