søndag den 22. maj 2016

Bullet journal

På pinterest har jeg fundet mig en ny spændende hobby.  Det er et system, der hedder Bullet journal og det er en mellemting mellem en kalender, huskeseddel og dagbog. Systemet er opfundet af Ryder Carroll, og du kan se her, hvordan det bygges op: http://bulletjournal.com.

Det er et super fleksibelt system, der giver store frihedsgrader. Det kræver blot en almindelig notesbog og en pen.

I al sin enkelhed går det ud på at have en nøgleoversigt, et indeks (så man kan finde rundt), 1/2 eller 1/1 års oversigt, månedsoversigt og ugeoversigter. Derudover kan man skrive lister over eks. musik, film etc.

Jeg kan godt lide at tegne og dekorere, så min er fyldt med små tegninger. Jeg har vist eksempler på mine sider her:

Nøglesystem
 Min uge 17 (før brug)
 uge 18 (før brug)
Uge 21 klar til brug
 Min håndarbejdsprojektliste
 Liste over musik
Liste over WIP (waiting in position)

Og da jeg elsker at tegne og farvelægge, er der selvfølgelig doodlet/tegnet på mange af siderne. Her er en række eksempler:






Ingen kommentarer:

background