søndag den 15. september 2013

Babykjole til kollega


En af mine søde kolleger venter sig til januar næste år. Jeg spurgte om hun havde mange, der strikkede til den lille ny. Det var der ikke. Så derfor skyndte jeg mig at slå til. Jeg har strikket en lille babykjole (ja, hun venter en pige) i lyserødt bomuldsgarn i str. 0-2 mdr. Opskriften er fra Ravelry, Cello Knits (Erika Westerkop), og modellen hedder Sapphire (link: http://www.ravelry.com/patterns/library/sapphire-3 Thanks to Erika). Jeg er ikke så god til engelske strikkeopskrifter, så jeg fandt et andet hulmønster til strikkedelen. Jeg synes også at den blev lige smal nok i strikkedelen, så der tog jeg 18 m ekstra ud. Men ellers synes jeg, at den ligner meget godt. Nu skal den lige vaskes, og så er den klar.

Ingen kommentarer:

background