mandag den 28. februar 2011

Vest, mohairgarn

Jeg havde forelsket mig i denne vest fra Hendes Verden, http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/gron-vest-med-hulmonstret-barestykke/

Men jeg ville egentlig helst have den i en lukket model. Derfor købte jeg noget Kitten mohairgarn i lilla, og regnede ud, hvordan jeg kunne få mønstret foroven til at passe. I skal dog passe på, hvis I følger opskriften. Her står der nemlig at man skal bruge f.eks. 6 ngl  fra Mohair by Canard, og så oplyser de, at 100 g= 350 m. Det misforstod jeg, da jeg så troede at jeg skulle have 6 nøgler garn a 350 m. Derfor købte jeg 12 ngl. kitten mohair a 165 m, og jeg brugte kun 3½ nøgle garn. Heldigvis kan de resterende 8 nøgler byttes, så det skal jeg have gjort. Jeg har modificeret opskriften lid. Den skulle have været i omvendt glat forneden, men det er jeg ikke så vild med, så jeg strikkede glatstrikning indtil ærmegabet. Derefter fulgte jeg opskriften med hulmønster/rib Nå, men resultatet blev nu meget tilfredsstillende: 

 Og her er en detalje af hulmønsteret foroven:

Ingen kommentarer:

background