søndag den 19. september 2010

Hæklede firkanter

Jeg har denne kasse med bomuldsgarn:

Og det skal selvfølgelig bruges til noget. Derfor er jeg startet på endnu en omgang hækling af firkanter. Jeg er startet på midtercirlerne, og har foreløbig hæklet 37. Her er lidt billeder af dem:


og så af dem alle:

Tilsidst skal de alle forsynes med en hæklet, hvid kant så de bliver firkantede. Her er den første:

Og hvad skal de så bruges til? Ja, hvis energien holder, så gerne til 2 sengetæpper på ca. 120 x 210 cm. Og hvis det bliver for ambitiøst/kedeligt, så til 2 store puder på 50 x 70 cm. Nu må vi se. Jeg har heller ikke nok hvidt restegarn, så der må jeg ud og købe.

4 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Det ser rigtig flot ud...en god idé at få brugt alle rester til.

Fríða sagde ...

bliver rigtig fint, jeg synes nu altid at "rigtige" tæpper skal laves af rester, i masser af farver.
kh.fra Island
Frida

Christine sagde ...

Hej :)
Jeg kom lige forbi din blog. Jeg sidder her i sofaen og forsøger at huske hvordan det nu var man lavede disse cirkler/firkanter til et tæppe. Begyndte for mange år på ét, men har først mod på at prøve igen nu efter ungerne er blevet noget større :)
Kan du mon hjælpe mig med hvordan jeg laver dem? Har set på lidt forskellige, men kan bedst li din model. Og selvfølgelig helt ok hvis du ikke vil ud med metoden...
Mange hilsner,
Christine

strikkeren sagde ...

Hej Christine

Jeg har lagt en opskrift ind nu, som mit nyeste indlæg;0)

God fornøjelse.

mvh Kay

background