mandag den 12. januar 2009

Islændersweater og handsker til min datter

Jeg har - endelig - fået lov til at strikke igen til min snart 13 årige datter. Hun har nemlig fundet ud af, at de kendte går i strik, og hun fryser her i vinterkulden, så hun har ønsket sig denne sweater: Hun vil dog ikke have stjernemønster i, så den bliver ensfarvet i turkis. Jeg startede den 3. januar 2009 og er nu nået et godt stykke op på bærestykket, så det går godt. Opskriften er til pind nr.4,0, men jeg strikker meget stramt, så efter strikkeprøven gik jeg op til pind nr.5,0, og det passer fint.

For et stykke tid siden havde hun dog også ønsket sig et par tyrkise fingervanter, så dem nåede jeg at starte på den 2. januar. De er dog lige lagt til side et stykke tid, da det er sjovere med sweateren:









Ingen kommentarer:

background