søndag den 3. august 2008

patchworkpude, broderier og karklude

Det er jo sommerferietid, og så går lysten til håndarbejde jo også lidt ned. Men jeg er da kommet lidt videre med patchworkpuden. Forsiden er nu strikket færdig, og skal bare sys sammen: Til bagside har jeg tænkt mig at strikke én stor firkant i samme mønster som de små. Her er det foreløbige resultat:
Ellers er der lidt gang i broderierne. Jeg er igang med en sød postpose med isbjørne på, som nu "bare" skal monteres, og ditto med en juleløber, som også "bare" skal have syet pæne kanter. Men da jeg ikke har prøvet det før, skal der lige læses lidt i forskellige bøger/udklip, for det skal jo også helst blive pænt!
Ellers er der også godt gang i karkludene. Jeg har mange bomuldsrester, og jeg har fundet frem til at 65 m og 80 rækker, giver en meget god størrelse for mig. Det er også et godt lille projekt at strikke, mens der evt. ses tv.

Ingen kommentarer:

background