tirsdag den 1. januar 2008

sokker, halstørklæder og luffer sep-dec.2007

Endnu et par af sokkerne blev færdige 20/10-2007. Ifølge beskrivelsen skulle de være havgrønne, men jeg ved ikke helt om jeg kan tilslutte mig den beskrivelse! Jeg havde nok forestillet mig, at de var lidt mere dæmpede i farverne.
Min datters Harry Potter halstørklæde var blevet for lille. Hun bestilte derfor et nyt i Gryffindors farver og i et design svarende til de nyeste film. Jeg valgte at strikke det i ribmønster (2r, 2vr) og det består af 11 rapporter med 32 p vinrød, 4 gule, 4 vinrøde og 4 gule pinde imellem mønstrene. Her ses det færdige resultat 22/11-2007:
Lufferne var ligeledes blevet for små, så jeg lavede et par mere efter det tidligere mønster. Denne gang strikkede jeg dem dog i dobbelt garn, så de blev lidt varmere. Løverne blev broderet på med maskesting bagefter. De blev færdige 30/11-2007:
Inde hos webstrikkerne var der et link til en engelsk hjemmeside, hvor opskriften på dette dejlige flettede tørklæde lå. Det blev jeg simpelthen nødt til at prøve. Jeg fandt 2 ngl. uldgarn med akrylglimmer hos panduro hobby til formålet. Jeg startede 11/12 og blev færdig 16/12-2007:
Saharasokkerne havde været undervejs en måneds tid, men blev færdige 17/12-2007:

Ingen kommentarer:

background